«Телефон Довіри слухає Вас»

психологічна підтримка в кризових ситуаціях

Історія виникнення Телефону Довіри


Народження «Телефону Довіри» розпочалось у 1953 році, коли житель Лондону, священник церкви св. Стефана Чад Вара прочитав у газеті, що кожного дня в околицях Лондона три людини закінчуюють своє життя самогубством. Цей факт настільки сильно вразив і засмутив його, що він почав шукати засоби, щоб змінити ситуацію.

Аналізуючи, що штовхає людей до таких дій, Чад Вара пригадав прикрий випадок, який стався кілька десятків років тому, про який він довго не міг забути. Тоді 13-літня дівчинка, в якої вперше почались місячні, не розуміючи, що з нею, подумала, що вона смертельно хвора. Почуття страху, сорому, відчаю, неможливість довіритись рідним штовхнули її на самогубство. По собі дівчинка залишила записку, де вказувала, що вона смертельно хвора і ніхто не винен в її смерті.

Чад Вара задумався: «Що ж зробити, якщо людина у відчаї, але не хоче чи не може звернутися ні до лікаря, ні до рідних чи друзів? До кого б такі люди могли звернутися? Може, - подумав він, - дехто з них вибрав би мене? Але як вони можуть поговорити зі мною завжди?»

Виходом став телефон. Чад Вара дав оголошення в газетах про свій номер телефону (999) в церкві, щоб кожна людина могла йому зателефонувати у будь-який момент, подібно як телефонують при пожежі, в міліцію чи швидку допомогу.

Оголошення звучало просто: «ПЕРШ, НІЖ ПІТИ З ЖИТТЯ, ПОДЗВОНИ МЕНІ»

Ідея виявилась вдалою, і священик став відповідати на численні дзвінки. Коли їхня кількість вже перевершила його можливості, він знову вдався до оголошення – запросив прихожан своєї церкви, які бажають допомогти ближнім, приходити на чергування і спілкуватись по телефону з тими, хто знаходиться в складній життєвій ситуації. Бажаючих виявилось також чимало, так виникла перша служба телефонної допомоги, що стала основною моделлю створення кризових ліній по цілому світу. Цей перший «Телефон Довіри» (від 2 листопада 1953 р.) «Самаритяни».

«Телефон довіри» у Львові

У Львові «Телефон Довіри» був створений 1 листопада 1997 році завдяки фінансовій підтримці Міжнародного Фонду «Відродження» та організаційної й методологічної допомоги Української Спілки Психотерапевтів.

Служба створена з метою зниження психологічного дискомфорту, рівня агресії людей, включаючи аутоагресію та суїцид, формування психологічної культури і укріплення психічного здоров'я і атмосфери психологічної захищеності населення.

Працівники служби є представниками різних професій. Всі вони проходять спеціальний курс навчання та професійний відбір. Їхнє завдання – допомогти людям вийти з кризи, уважно їх вислухавши і разом спробувати знайти можливості вирішити проблему, з якою звернувся абонент, при потребі скерувати його до спеціальної служби.

Консультанти-волонтери регулярно долучаються до організації, проведення та безпосередньо беруть участь у навчальних заходах служби: інтер- та супервізіях, тренінгах, практичних заняттях, лекціях тощо.

«Телефон Довіри» неупереджений стосовно жодних релігійних поглядів, так само як толерантний до політичних, національних та інших відмінностей людей, які звертаються у службу.

За рік консультанти отримують від 2 до 3 тисяч дзвінків. Основними причинами звернення є: самотність, неприйняття себе, сімейні проблеми (конфлікти в подружі, стосунки «батьки-діти»), любовні проблеми, втрати (значимого іншого, роботи), питання залежностей (алкогольної, наркотичної), психологічне насильство, суїцидальні наміри, а також уточнення інформації стосовно діяльності професійних медико-психологічних організацій.

Психологічна телефонна допомога надається анонімно, конфіденційно та безкоштовно.